Thursday 22 March 2012

Tomboy vs telekung

Tajuk nak konon-konon hot je kan. Hewhewhew


Anyways, cerita dah lama sebenarnya, dalam tahun 2006-2007. *lupa* Masa tu, aku belajaq kat matrik Penang, (tetiba nak slang utara kan) kitaorang keluar outing on weekend. Sangap kot kalau duk kolej. Well, biasala port outing budak-budak harusla pergi mall. Walaupun takde duit kan. Haha. Aku pun dah lupa nama mall yang kitaorang pergi haritu. Ye, aku memang jenis lupa ingatan sikit. Hangin je member kalau gossip ngan aku. 


U mad bro? Teehee




Lepas window shopping bagai, poket pun dah rabak barulah nak ingat Tuhan kan. Adik-adik, jangan ikut perangai ni. Masa tu barulah kecoh nak cari surau. Mall kemain besar, surau kat tingkat paling atas, kat parking lot, kecik gila. Tempat wudhuk pun campur laki perempuan. Penang kot, what do you expect? 




Once dah sampai sana, kitaorang(semua perempuan bertudung) nak sembahyang. Ye la, takkan nak main golf pulak kan kat sana? 






Kecoh ni duk belek telekung, pastu complaint telekung sikit plus kotor. Ambik kau, sape suruh tak bawak telekung sendiri kan? So, kitaorang redha je la pakai yang dah ada. Darurat katanya. *alasan lagi*


Masa tengah tunggu member aku, ada la sorang tomboy ni masuk. Sekali pandang memang macam lelaki, rambut pendek spike, seluar jeans londeh siap ada rantai lagi, baju hitam besar, pakai backpack. Aku tengok dia kecik besa kecik besa je, ye lah ingatkan laki salah masuk tempat sembahyang kan. Rupa-rupanya memang perempuan. *facepalm*




Biasala perempuan bertudung tengok laki tomboy, pandang slack je (aku la tu). Bajet aku ni dah bagus sangat. *sentap* Sekali minah tomboy tu keluarkan telekung dari backpack dia pastu sembahyang. Terdiam kauuu. Ye lah, for sure la minah tu lagi 'ready' nak sembahyang kan daripada kitaorang yang bajet bagus sebab bertudung ni. *sentap lagi sekali* 




Moral of the story: Don't underestimate. Don't look down to others. Bersangka baiklah kepada semua orang. Renung-renungkan dan selamat beramal. :))


Xoxo.

No comments:

Post a Comment